14 Şubat 2015 Cumartesi

Şeker Hastalığının, Diyabetin Belirtileri



ŞEKER HASTALIĞI BELİRTİLERİ NELERDİR?

Şeker hastalığının yani diyabet hastalığının birçok belirtisi vardır. Bende yaklaşık 3 yıldır şeker hastasıyım ve kendi başımdan geçenleri sizinle paylaşacağım.

Şeker hastalığının (Diyabetin) belirtileri genelde şu şekildedir;

Aşırı kilo kaybı : 5 haftada yaklaşık 20 kilo vermiştim.
Ağız ve dudak kuruluğu : Gün içerisinde çok fazla su içmeme rağmen ağzım, dilim ve dudaklarım hep kupkuruydu
İştahsızlık : Normalde iştahım çok iyidir ama ilk şeker hastası olduğumda neredeyse hiç bir şey yiyemiyordum iştahım tamamen kapalıydı

Çok su içme isteği : Günde neredeyse 5 – 6 lt su tüketiyordum ve içtiğim suların tesiri hemen geçiyordu tekrar tekrar içiyordum
Sık sık tuvalet ihtiyacı : Çok fazla su tüketimi olduğu için yarım saatte bir tuvalet ihtiyacı oluyor
Halsizlik : gün boyunca bi kamyon yük taşımışım gibi yorgun hissediyordum kendimi
Mide bulanması : Bazende midem aşırı derecede bulanıyordu


Genel olarak benim yaşadığım belirtiler bu şekildeydi. Hastalığımı ise şu şekilde öğrenmiştir. O zamanlar üniversite de öğrenciydim bir sınava girememiştim mazeret sınavlarına girmek için rapor almaya gittiğimde hastanede öğrenmiştim.
ŞEKER HASTALIĞINIZ TÜRLERİ TİP 1 VE TİP 2 DİYABET NEDİR?

Şeker hastalığının 2 türü bulunuyor. Tip 1 ve Tip 2 Diyabet. Tip 1 diyabet genelde gençlerde ve çocuklarda görülen insüline bağımlı olandır ki benim diyabet tipim de Tip 1 dşyabet. tip 2 diyabet ise insüline bağımlı olmayan hapla ya da diyetle idare edebilen hastalık türüdür.
ŞEKER HASTALARI NELERE DİKKAT ETMELİ?

Yiyeceklerde patates, pirinç, beyaz un ve tabi ki tatlı türlerinden uzak durmanız gerekiyor. Bunlar şeker hastalarının en büyük düşmanlarıdır. Ayrıca kızartma, hazır gıdalar ve gazlı içeceklerden de uzak durmanız gerekiyor. Bol bol yeşillik, süt ürünleri ve meyve tüketilmelidir. Günde en az 2lt su içilmelidir. Günde en azından yarım saat yürüyerek spor yapmalısınız.
ŞEKER HASTALIĞININ ZARARLARI NELERDİR?

Şeker hastaları yediklerine, içtiklerine dikkat etmezlerse çok daha kötü duruma düşebilirler. Şeker hastalığından dolayı gözleriniz kör olabilir, bacaklarınız ya da kollarınız kesilebilir, felç olabilirsiniz vb. kötü hastalıklara yakalanabilirsiniz. Şeker hastalığına dikkat edildiğinde uzun yıllar yaşayabilirsiniz. Tedavisi ise çok kolay sadece iğne yapıyorsunuz ve her iğne tek kullanımlık. İğneleri ise hastaneden çıkartacağınız raporla ücretsiz olarak 3 ayda 1 alabilirsiniz.

0 yorum to “Şeker Hastalığının, Diyabetin Belirtileri”